9 t/m 16 maart

Wát? Al wéér een hele week niet geschreven? Yep, maar deze keer omdat ik niet kon laten weten waar ik mee bezig was. Hoezo, wat is er dan zo geheimzinnig? Nou helemaal niks, alleen ben ik dus niet een weekje op vakantie vertrokken zoals gepland. Maar er is iemand die denkt dat ik hoog en droog (?) in Ierland zit. En die laat ik graag een hele week lang in die waan. Maar omdat zij nogal mijn blog bijhoudt (waarom weet ik ook niet...) kon ik dus gewoon een weekje niet schrijven. En nauwelijks op fora komen. Want mijn niet-op-vakantie-gaan heeft één voordeel: ik kan tóch naar haar bruiloft! Maar dát houd ik graag tot het laatste moment geheim. Zodat deze blog dus pas verschijnt als K en R het boterbriefje hebben opgehaald.

Wat heb ik dan in die tussentijd gedaan? Lekker uitgerust? Was misschien best een goed idee geweest. Tenslotte was dat wel de aanleiding om niet op vakantie te gaan. Een ander gaat misschien op vakantie om uit te rusten, ik ga meestal om nieuwe dingen te zien, proeven, ruiken... en te genieten van iedere seconde. En met een lijf dat niet helemaal wil wat ik wil lukt dat niet. Dus heb ik gewoon doorgewerkt. Heel onverstandig. Maar er is nog zo ongelooflijk veel te doen. Volgens mij moet ik gewoon 2 levens leiden. Het enige wat ik nu -bijna- doorheb is het sjouwen van zwaardere dingen aan anderen over te laten. Maar ja, wat is zwaar? Als je uitgeteld in slaap valt, bijna op de minuut af dat je thuiskomt, is dat dan verstandig? En al helemaal niet gezellig. Woensdag ben ik wel redelijk op tijd naar huis gegaan. En ook meteen in slaap gevallen. Donderdag zijn P en ik samen naar Ikea geweest. En naar het Office Centre, de Retif en de Makro ook maar meteen in diezelfde rit. En bij terugkomst moest er nog van alles verzet worden voor het startsein van de verbouwing op vrijdag. Lag niet in mijn planning, maar toch... Vrijdagmorgen om 8 uur reed ik de auto voor om de statafels en de glazen naar het Vierkantje te brengen. En vanaf dat moment heb ik geloof ik niet meer stilgezeten. Zaterdag heb ik mijn bureau eerst maar eens opgeruimd. Ik heb geen zin om volgende week te beginnen met een enorme puinhoop. Daarna heb ik enkele dingen naar de Kringloopwinkel in Kapellen gebracht en maar meteen een rondje winkels gereden. Zo kwam ik weer pas na half 6 thuis. Zondag mag iedereen gratis reizen van mevrouw NS. Als je het boekje maar bij je hebt (die Tim Krabbé schrijft trouwens niet echt inspirerend vind ik). Zullen we naar Leeuwarden??? Goed plan! Alleen ben ik toch maar thuis gebleven en heb het héél rustig aan gedaan. Alleen de tafel leeggemaakt... en weer gevuld met de inhoud van de lades. En dat vervolgens weer systematisch opgeruimd (zelfs richting prullenbak, nog nét niet erin).
Maandagmorgen eerst even de stagiair en de uitzendkracht aan het werk zetten en dan naar Amsterdam... stralend zonnetje, dit wordt vast een leuke dag! Het gezicht van K toen ze ons zag! Daar deed ik het nou voor! Een schitterende bruiloft met stralende mensen. En wat een heerlijk geluid toen de jonge R JA riep op de vraag of R zijn K tot bruid wilde nemen...

Geen opmerkingen: