23 maart - Meteorologiedag


Het woord meteorologie is afkomstig van het boek Meteorologica door Aristoteles uit ongeveer 340 voor de jaartelling. Wat hij waarnam verweefde hij met speculaties en zo kwamen de eerste weersvoorspellingen. In de 16e eeuw kwam er de thermometer bij, gevolgd door de barometer halverwege de 17e eeuw. De mooiste barometer hangt bij ons aan de muur. Hij is nog van mijn grootvader geweest.

Wat een drukke dag weer. En dan ook nog belastingbiljetten moeten invullen 's avonds. De auto staat net goed op de parkeerplaats. Het zou ook wel eens kunnen gaan regenen en ik heb ook geen zin in een nat zadeldek dus blijft de fiets ook thuis. Met andere woorden... ik ga lopen. Wanneer ik net in het hotel aankom waar we invullen blijkt ML ondertussen naar huis gebeld te hebben dat er een invuller extra is gekomen en dat ik lekker thuis mag blijven. Ik vul alleen even W's formulier in, hij laat niemand anders toe bij zijn gegevens. En dan loop ik weer terug. Al gauw val ik in slaap op de bank. Om zo tegen 10 uur te besluiten te gaan slapen.

Geen opmerkingen: