26 maart - Universiteit Utrecht opgericht -1636

Bij de opening telde de universiteit enkele tientallen studenten. Er werkten 7 hoogleraren aan 4 faculteiten. Nu is het de grootste universiteit van Nederland met zo'n 29.000 studenten.

Vanmorgen eerst Heksenbord van Tom Egeland uitgelezen. Leuke misdaadroman, vlot en toch heel apart geschreven.
Daarna op bezoek bij collega H. Het miezerde behoorlijk onderweg, maar het was gezellig binnen! Op de terugweg besluit ik even bij Rosada te gaan kijken. Nu houd ik geloof ik niet echt van outletcentra maar ach, als je er nog nooit geweest bent... Ik ontdek enkele leuke bloesjes en besluit te gaan passen. Waarom snap ik nu eigenlijk nog steeds niet. Ze pasten dus ook niet. Maar terwijl ik daar dus mezelf net in de eerste tuniek probeer te hijsen gaat mijn telefoon. En die zit natuurlijk altijd net in de andere jaszak dan waarin je als eerste zoekt. I vertelt me dat de brandweer voor m'n deur staat... tja, ik ben wel een stukje weg, zo snel ben ik niet thuis. Dus vraag ik of ze A wil bellen op het Markiezenhof. Die rent gelukkig meteen naar huis. Het blijkt bij de buren te zijn. Achteraf hoor ik dat de loodgieter iets lekte dat in brand vloog. Onduidelijk verhaal eigenlijk, de vader van de buurman had niet veel zin om uitleg te geven. Meneer, ik was bijna mijn hebben en houden kwijt geweest door jullie stommiteiten, ja! Beetje overdrijven mag ;-) En misschien ga ik toch nog wel eens terug naar dat Rosada. Om panqueca met geitenkaas te eten...
's Middags begonnen met belastingaangiften en daarna nog even overleg over enkele nieuw te schrijven procedures. Tenslotte had ik een vrije dag ;-) Stel je voor dat ik echt zou afkicken... De gargoyles en elfjes van Past Times zijn binnen. Even een leuk plekje zoeken! Vanavond nog wat belastingaangiften en dan toch maar op tijd naar bed...

Geen opmerkingen: