18 maart - Boomfeestdag

In 1919 plantten 240 lagere-school-leerlingen nieuwe beuken op de oprijlaan van Kasteel Doorwerth. 90 Jaar later zijn er helaas maar weinig over. Tegenwoordig planten nog steeds vele schoolkinderen bomen.

Vandaag worden de kasten in Halsteren opgebouwd. Dat betekent dat ik mijn auto laat volladen met kastmateriaal, naar Halsteren rijd, daar laat uitladen en ik kan weer terug naar de bieb. Nope, ik doe het niet zelf, ik leer ;-)
Enkele buurbibliotheken bellen voor vergelijkend cijfermateriaal en tot verrassende conclusies komen! Tegen de middag staan de kasten weer in elkaar en kan ik de uitzendkracht weer ophalen. In een stralend zonnetje rijd ik vervolgens naar Roosendaal om erachter te komen dat het Office Centre slechts één van de benodigde 40 kratten heeft. Nou had ik me dat ritje dus kunnen besparen, nu heb ik ze ook via internet besteld.
Aan het eind van de middag maak ik nog een klein rondje stad op de fiets. Gezellig bij Anita roestspul kopen (voor de beelden) en toen naar de Jumbo. Die hadden een aanbieding. Kras één vakje open en dat mag je dan ophalen. André kraste celebrations open. En die ging ik dus ophalen. Nou mooi niet dus! Ze waren al op en kwamen morgen weer binnen. Denken ze nou echt dat ik nóg een keer naar die klantonvriendelijke winkel ga? Ammenooitniet! Ze zitten chagrijnig achter de kassa, de winkel is onduidelijk ingedeeld (dit is de derde keer dat ik daar was en ik snap er nog niks van, kan ook aan mij liggen, vast niet) en dan hebben ze zelfs hun lokkertjes niet in huis!! Ik heb die kaart dus achter gelaten en het duurt nog wel 'n jaartje voor ik er misschíen weer kom. Appie is een stuk prettiger!! (en dichterbij). Gezien mijn uitspraken over hun vriendelijkheid denk ik dat ze het niet erg vinden mij niet meer te zien... al heb ik het ze wel met een enorme smile verteld!

Geen opmerkingen: