Muggen

Zo, het muggenseizoen is weer begonnen. De wijsvinger moest het flink ontgelden, zo ook de binnenkanten van (beide!) ellebogen. Altijd weer gezellig zo'n jeuk :(
Woensdag was het genieten in Oostkapelle. Goed gezelschap, bos en zee... een perfecte combinatie! Gelukkig had ik wel een extra spijkerbroek meegenomen. De zee is onverbiddelijk als je er bij vloed in gaat staan. Heerlijk die golven! Op de terugweg kan ik eigenlijk wel op de verlichting besparen. Het bliksemt dusdanig dat het zelfs om middernacht eerder noen lijkt te zijn. De geavanceerde electronische bewegwijzering in de auto laat me anders wel wegen rijden waar overdag alleen bestemmingsverkeer toegang heeft...

Na bij de energieleverancier alles even duidelijk op een rijtje gezet te hebben belandde ik toch weer bij Ikea. Het concept werkt gewoon. Je wordt er vrolijk van! Zelfs als je hoofdzakelijk stellingkasten gaat aanschaffen. Zelfs als je bij de vis redelijk koude groente krijgt (het ging mij toch om die vis).
Boven in de bloembakken wil ik lavendel planten. Normaal gesproken niet zo'n zware opgave. Alleen is die ene bloembak gevuld met oude wortels van een rozemarijn die geen zin meer had om in die zinderende zon te staan. Volgende week heb ik hem wel leeg geschept. Het is echt één grote klit, nauwelijks beweging in te krijgen.

Geen opmerkingen: