Vanaf het midden van de week ongeveer

Dinsdagavond besluit ik dan eindelijk dat rolgordijn maar eens op te hangen. Achteraf niet zo'n sterk plan. Allereerst wilde ik dus de gaten van het vorige rolgordijn gebruiken. Dat was 1/2 cm langer... oké, dan tegen het plafond. Om daar bij te kunnen moest eerst het bed aan de kant (tegen de muur kon ik het nog net met m'n linkerhand schroeven). Nou is de kamer niet al te groot, ik kan 15 cm naar achteren schuiven (te weinig voor de trap) en dan nog wel wat schuin trekken zodat ik er net bij kan. En als alles dan perfect hangt... werkt het mechanisme niet. Het zit muurvast, wil niet rollen. Dat hád ik natuurlijk vooraf kunnen uitproberen. Het oude gordijn terughangen was ook al geen optie: het lag al uit elkaar. Wel voordelen: ik hoef geen lamp aan te doen om te lezen én ik kon om 2 uur 's nachts onmiddellijk genieten van een grandioos onweer!
Inmidddels ben ik dus terug geweest bij Karwei. Blijkt dat dit probleem vaker voorkomt (waarom verhelpen ze dat dan niet definitief?) en ik krijg een nieuw mechanisme mee. Zelfs zonder kassabon. Maar het zit een béétje anders in elkaar. De metalen onderdelen zijn door kunststof vervangen zodat ik de vorige steunen moet losschroeven. Natuurlijk hangt het nu wel.
En Ikea houdt opruiming... ik heb me héél netjes ingehouden. Alleen die 4kante beukehouten lijstjes die afgeprijsd werden tot één euro kon ik toch echt niet laten liggen. Tja, en als er dan tóch al wat in je kar ligt... In de nieuwe vaas staan nu enkele bossen zonnebloemen met papavers (zo groot heb ik ze nog nooit gekweekt).

Geen opmerkingen: