tuin

Dit was natuurlijk te gek. Al die maanden ben ik niet echt in de tuin geweest, nu kon ik er eigenlijk al niet meer in. Dus ben ik eerst begonnen met de maggi te snoeien (oke, lavas dan). En wat je daarna ook nog doet, je handen blijven naar maggi ruiken. Hij kwam tot boven het dak uit... nu staat er nog een bescheiden struik. Dan maar eens alle onkruid tussen de stenen wegtrekken. Gelukig zit het niet al te vast, maar het is wel veel, en hoog. Eigenlijk is de hortensia ook enigszins uit z'n voegen gegroeid maar ik vind die zó mooi, die kan ik echt niet snoeien, dan maar een beetje minder zitgedeelte. Ongeveer 'n kilometer klimop weggetrokken, de vuurdoorn flink teruggesnoeid en de linde gehalveerd. Zo zag ik een prachtige varen tevoorschijn komen, wist niet eens dat er daar een varen stond. Vorig jaar had ik nog een waterlelie in de broodton, geen idee of die dit jaar nog wil terugkomen, daar is het waarschijnlijk wel wat laat voor. De appels krijgen hoop ik zo wat meer licht en worden dan misschien nog wel net zo groot als vorig jaar? Er staan alleen nogal wat pallets te wachten om verzaagd te worden voor de winter. Jammer, want zo heb ik dus nog niet echt veel aan de tuin. Maar ik wil het ook wel weer lekker warm hebben in de winter, dus mag ik niet klagen. Morgen het tuinafval even afvoeren. Het regent nu te hard...

Geen opmerkingen: