Dag buiten de tijd

De Dag Buiten de Tijd wordt jaarlijks altijd op 25 juli gevierd. In de 13-Manenkalender zit deze dag tussen het afsluiten van het vorige jaar (24 juli) en het begin van het nieuwe jaar (26 juli). De kleur van de dag is blauw. Draag deze dag daarom vooral blauwe kleding.
Nou dat heb ik dan gedaan, met blauwe spijkerbroek en dito spijkerjas stapte ik om 5 voor 8 op de fiets naar de markt in H. Op mijn tempo doe je daar 20 minuten over. Maar dan heb je wel álle grassprietjes en aanverwante natuur gezien. En nog een heleboel andere dingen ook. Op de terugweg word ik zelfs door een hardloper ingehaald... oei, maar ik fiets geen slag harder! Nadat ik de boodschappen in de koelkast had gezet kon ik naar de bieb voor de boekverkoop. Het eerste uur is meestal gewoon proberen te overleven, er is een ware stormloop. Daarna zakt het wat af en wordt het gewoon gezellig. Om 4 uur sloten we de deuren weer en ben ik -geheel tegen mijn natuur in- de krabbenfoor over gelopen. En dan ben ik wel moe genoeg om met een boek de bank op te kruipen en verder niks meer te doen.

Geen opmerkingen: