Deventer boekenmarkt

In de stromende regen fiets ik naar het station. Tenslotte kan ik bijna 3 uur in de trein weer droog worden. Ondertussen lees ik Laat de dood slapen van Anna Jansson. In Deventer regent het nog steeds maar dat mag de pret niet drukken. Dat denken de honderden bezoekers (door de regen kon ik er niet meer tellen) die tegelijk met mij de trein uitstappen ook. De boekverkopers lijken zich niet druk te maken om deze regen.
De bibliotheek doet al sinds 9 uur 's morgens goede zaken met het wegzetten van tassen vol boeken. Daarnaast hebben ze een prachtprogramma rond de schrijvers van Deventer.

Ook is er 's middags een vertelfestival rond Annie M.G. Schmidt. Abeltje (laat dat tje maar weg, deze Abel heeft minimaal de pensioengerechtigde leeftijd) loopt rond en last allerlei activiteiten aan elkaar. Prachtig!

Als ik aan het einde van de dag weer thuis kom moet ik constateren dat het hier de rest van de dag heerlijk weer is geweest... F is 16 en dat moet gevierd worden! Als suikertante kun je dan niet wegblijven...

Geen opmerkingen: