Plastic

Zo, rondje stad weer gehad. Niet normaal met hoeveel plastic tassen je dan terug komt! Lucardi gaf een papieren zak - het horloge is niet gemaakt, het bleek niet alleen de batterij te zijn en ik geloof niet dat ik een horloge van € 4,95 echt laat repareren... Dan de kaasboer 1 plastic tas (is die man blind? ik heb dus een hele grote boodschappentas bij me), de Hema was zo vriendelijk te vragen of het ook zonder tas kon (één wegwerpkwast, sorry ben te lui om te zoeken waar de kwasten zijn gebleven). Het laken bij V&D werd mét de enorme plastic verpakking in een enorm grote plastic tas gestopt. Mevrouw kletste ondertussen met een collega en hoorde niet eens dat ik zei dat dat niet hoefde. Bij Blokker werd het metalen tuinschepje (afmetingen toch niet zó absurd dacht ik) in een plastic tas gestopt waar een hele vrachtwagen in kon. Al die plastic tassen verdwenen dus in de boodschappentas. En bij thuiskomst zijn ze in de plastic fles gepropt. Die kan héél wat plastic herbergen voordat hij de container in gaat!

Geen opmerkingen: