dille en/of kamille

Soms wil ik een bepaalde geur terughalen. Zoals de geur van Dille en Kamille. En dan natuurlijk wel in de oude vertrouwde winkel waar ik vroeger vaak kwam. Maar het regende toen ik langs die stad kwam en dus bleef ik maar in de trein zitten tot het eindpunt. Dat bleek Zwolle te zijn. Ik kon nog wel de dillegeur terugvinden maar de kamille was verdwenen. Er zijn geen droogbloemen meer.
Maar onderweg kwam ik de bieb tegen en toen ben ik die maar gaan bekijken. Een prachtig oud pand, zeer ruimtelijk benut.

De medewerkers wisten me te overtuigen ook eens in de vestigingen te gaan kijken (het regent en dan is een busrit beter te verteren dan een wandeling). Zo kwam ik dan in Stadshagen terecht. De rit ernaartoe was -behalve in de wijken zelf- ook mooi. De IJssel, mooie bruggen. In deze bieb is het winkelconcept toegepast. Ooit -in een ander blog- schreef ik dat ik geprikkeld wilde worden in een bibliotheek. Nou, daar zijn ze hier behoorlijk in geslaagd!

Onderweg ben ik trouwens behoorlijk opgeschoten in De schone kunsten van Corine Hartman.

Geen opmerkingen: