bloemenzee

Eigenlijk wilde ik iets met droogbloemen doen, maar dan niet die droge bloemen die we vroeger hadden maar meer iets in de kruidensfeer. Dus zoek ik op tinternet naar droogbloemen en kom zo uit bij de pluktuin in Waspik. Dit werd zo maar een vakantiedag in het weekend!

Terwijl ik over het landelijke weggetje met max 30 kpu rijd staat op de snelweg alles stil. In het echt mooi te zien door dit venster... Achter een immense boerderij blijkt zich een gigantische pluktuin te verschuilen. Je krijgt een schaartje en emmer met wat water mee om de bloemen zo vers mogelijk te houden. Er zijn ook dahlia's e.d. maar die laat ik lekker staan. Dit is genieten eerste klas. Wat een bloemen, een kikkervijver, rustig beekje erbij. De stilte is iets minder, enkele boerderijen verder is een kennel. Maar evengoed vind ik het hier schitterend.

De zonnebloemen laat ik ook staan, zonde om die te plukken! Eigenlijk pluk ik niet echt veel, en alleen bloemen die vroeger gewoon langs de kant van de weg groeiden. Korenbloemen, grassen, van de rest weet ik de naam niet eens. Misschien horen enkele wel tot de categorie "onkruid", het kan me niet schelen, ze horen bij elkaar.

Thuisgekomen wilde ik eerst de bloemen verdelen over meerdere vaasjes. Maar dan zet ik ze even in de grote vaas... en ik ben verkocht. Zó horen ze te staan. Eén groot veldboeket.

Die droogbloemen heb ik trouwens ook nog gekocht, maar het verwerken duurt wat langer...

Geen opmerkingen: