4 februari - Eerste huisnummers in 1805

Waarschijnlijk zijn de eerste huisnummers in Parijs uitgegeven. De invoering van het huisnummer paste in alle administratieve maatregelen die ten tijde van Napoleon werden doorgevoerd. Weet ik nog alle huisnummers waarop ik gewoond heb? Ik begon op 26, toen 98, 194, 48, 2, 16, 106, 45, 49, 1 en omdat we niet nogmaals van nummer wilden wisselen, of puur toeval?, nogmaals op 1 gaan wonen. Nu wonen we afwisselend op 1 en 96 ;-) De enkele maandjes die ik tussendoor op andere plekken woonde heb ik niet meegerekend (eigenlijk weet ik ook de nummers daarvan ook niet meer).

Overigens is onderstaande 16 gefotografeerd naast het Royal Canal in Leixlip. Iedere 14 yard lag het volgende nummer. Waarvoor ze dienden? Niemand kon het me vertellen.

Eerst maar eens luisteren hoe het met H gaat, ik ben best geschrokken van de plotselinge ziekenhuisopname! Proeven, proeven en nog meer testen... afwachten dus nog. We lopen de stad in, de schoenen moeten nieuwe zolen krijgen. Het lukt me niet A mee te krijgen naar Specsavers. In zijn bui van zuinigheid (en die kan héél lang aanhouden) doet hij het nog wel met de oude bril. Dan 's middags even bij Ikea kaarsen en een krukje halen. Dat krukje wordt een bijzettafeltje voor mijn theekop. Snel weg te zetten indien nodig, en anders lekker laten staan...

Geen opmerkingen: