23 februari - Piersonrellen in 1981

Kinderen kom daar niet tussen want ze oefenen alvast tegen de Russen! (Veulpoepers). Een pansterwagen en 200 ME-busjes, 5 tanks (!), een helikopter, veel traangas, zelfs braakgas en zo'n 2000 militairen en marechaussee werden ingezet. En dat allemaal tegen krakers die liever woningen dan parkeerplaatsen zagen. Laf, héél laf. Ook al had het gemeentebestuur toestemming van de rechtbank, dit was mega-misselijk! Pijnlijk epiloog van het hele verhaal: de garage waar het allemaal om te doen was werd nooit gebouwd.

Maandag, de wekker loopt af. En nog eens. En nog eens. Oeps, ik moet er echt uit! Maar om 10 voor half 9 loop ik naar m'n werk. Voor mij rijdt een busje dat netjes voor de poort stopt (en dat lijkt me ook wel beter, de poort is dicht). Ze parkeren op het plein en gaan aan het werk. En dat doe ik ook maar dan. Te laat bedenken we dat de accountant nu ook makkelijk op het plein had kunnen parkeren. We werken aan een stuk door, heel wat te verzetten! Morgen weer zo'n dag...

Geen opmerkingen: