zonder plastic Ikea verlaten...

Dit is al weer de derde dag waarop ik géén plastic verpakkingen koop. En het is de tweede dag waarop ik zonder Sheila in de auto stap, voor een lange rit naar een plek waar ik nog niet geweest ben dan. Mijn werkplek kan ik ook nog wel zonder begeleiding vinden. Vorige week reed ik in één keer goed naar De Run in Veldhoven, vandaag reed ik met een héle kleine omweg in één keer naar Het Eek in Tiel. En die kleine omweg was nog niet eens omdat ik niet meer kon kaartlezen maar door een forse wegblokkade. Ik zou geen auto over gehad hebben als ik die weg toch ingeslagen was. Terug ging ik via Barendrecht (en dus Ikea) naar Klaaswaal waar een hele leuke niet-plastic tas gevuld met mooie theepotten op mij stond te wachten. En zoals ik normaal ook van de hak op de tak spring doe ik dat nu dan ook maar. Bij het weggaan zag ik nog een prachtig poppenstoeltje, en meteen wist ik dat ik daar een middelgrote pop in wilde gaan maken. Nu nog zien hoe ik dat stoeltje in mijn koffer naar Ierland krijg. Sheila is overigens niet afgedankt, ze had zin in een Ierse vakantie. Je kunt ook (terecht) concluderen dat ik vergeten ben haar in te pakken op de terugreis.

Ikea zonder plastic. Heb ik dan niet geluncht? Juist wel! En nee, ik lust geen Zweedse gehaktballetjes, ik heb geen zin in de gevolgen van het eten van zalm en daarbij, ik had al bedacht wat ik 's avonds wilde eten. Nu ben ik helemaal weg van het smørrebrød, al laat ik het brood altijd wel liggen. Maar... deze delicatesse is verpakt in plastic! En nu snap ik dat wel, hygiëne en dat soort zaken, maar ik zou niets kopen dat in plastic verpakt zat. Het kostte me niet eens zo heel veel moeite om een smørrebrød zonder plastic te krijgen :-)
Wat stond er nog meer op mijn boodschappenlijstje? Ik wilde nog een flink kussen op de bank erbij. Dûh, verpakt in plastic. De exemplaren welke niet in plastic verpakt zaten passen absoluut niet bij mij. Een witte servettenhouder met rozen, allemaal verpakt in plastic, hé, er is er één uitgepakt! En dan is het nog niet eens het showmodel. Overigens stond dit uiteraard niet op mijn boodschappenlijstje (wat ik alleen in mijn hoofd heb en nergens fysiek, tastbaar), impulsaankopen zijn mij niet vreemd. Dan kocht ik nog een paar paarse slippers omdat ik altijd mijn slippers kwijt ben en liever op iedere verdieping een paar heb staan, ook dat bedacht ik ter plekke, die paarse had ik nog niet eerder gezien. Maar dan, ik heb écht ledlampen nodig. En laten deze nou juist allemaal in plastic verpakt zitten! Hoe ik ook soebatte, het lukte me niet. Dus nog even geen licht in de duisternis. De GU10-lampen zijn wel in papier verpakt, die heb ik dan maar wel meegenomen, tenslotte waren die ook op en je moet wat op voorraad hebben, toch?!

Wel een mooie spreuk aan vandaag overgehouden, die ga ik op de muur schilderen:

2 opmerkingen:

Annemarie zei

Wat lastig zeg, wat zit er toch enorm veel in plastic! Maar goed gedaan vandaag! :-)

teadrip zei

dank je wel :) het is ook leuk om te doen!