nog steeds geen plastic...

Al moet ik toegeven dat het wel steeds lastiger wordt, zeker als je ook nog gevarieerd wilt eten. Want wat blijkt ook.... een heleboel gezonde aankopen zijn alleen in plastic verpakking verkrijgbaar! Sojamelk? Plastic dop. Kleine pakjes sojamelk? met z'n 3'en geseald in plastic én natuurlijk nog plastic drinkrietjes erbij. Sla? verpakt in plastic. En ondertussen krijg ik toch wel behoorlijk veel trek in sla.

Vandaag stapte ik de keurslager in Halsteren binnen. Buiten het feit dat een slager mij meestal weinig te bieden heeft, ik eet geen varkensvlees, ben niet echt blij te maken met rundvlees, kip koop ik liever bij een scharrelhandelaar... liggen daar zomaar lamsspiezen! En hoe lief ik die beestjes in de wei ook vind, ze smaken nog veel lekkerder. Ik word pas echt vegetariër als ik zelf zou moeten slachten denk ik. In papier verpakken vonden ze nog een beetje te ver gaan omdat de marinade dan door mijn hele tas zou lopen (mijn probleem, toch?) maar men was wel bereid de spies in een door mij meegenomen bakje te doen. Sympathiek! Bij de naastgelegen groenteman vond ik niet veel eetbaars dus ben ik toch gezwicht voor de veel te dure groene asperges. Dat wordt wel smikkelen :)


Gisteren hielden we opruiming in de bibliotheek. Daar staat een prachtige madam, te smeken om wat juwelen. Nu kon ik haar natuurlijk brutaalweg even lenen maar op advies van mijn immer-wijze collega besloot ik dan toch maar om netjes een papiertje in haar t-shirthals te stoppen met de vraag of ze misschien even bij mij mocht logeren. Ik was oorspronkelijk niet van plan vandaag naar kantoor te gaan, ik hield mij thuis prima bezig met een lastige enquête. Maar toen doken er toch een paar vragen op die ik niet zo een-twee-drie kon beantwoorden, het was ook niet aan mij óm deze te beantwoorden vond ik, dus toog ik toch maar naar kantoor. En daar stond ze, met namaak-burka (omdat er overlegd was en men het niet veilig vond ooggaten in mijn lamswollen stola te knippen, hoe lief...) en ze mocht zomaar mee naar huis! Ze hoeft niet eens terug :) Reken maar dat ze een mooi plekje gaat krijgen op de hobbykamer! Maak kennis met Jocelyn.

1 opmerking:

Ruchama Bwefar zei

Haha! Ik ben ook zo gek op lam :) Ik eet niet veel vlees, maar oh want kan het lekker zijn. Heel herkenbaar dus :) Leuk!