weekend

Terwijl half Nederland rent van meubelboulevard naar boekenmarkt naar tuincentrum omdat het tenslotte 2e Pinksterdag is viert het super-katholieke Ierland op deze dag helemaal niks, zelfs geen Bank Holiday, die is pas volgende week maandag.

Gisteren een gezellige craft fair gehad in Castletown House, Celbridge. Als ik iedere keer zoveel omzet mag ik beslist niet mopperen en lijd ik absoluut niet onder de recessie. Ook al is het dan minder dan vorig jaar! Twee beelden welke lange tijd in giftshop Riverside te koop hadden gestaan zijn nu verkocht. Dan kan ik lekker weer nieuwe beelden maken :)

Ierland, het land waar iedereen op een normale manier met elkaar leeft. Natuurlijk zijn er nog steeds kleine (?) strubbelingen in het Noorden, die zijn met vredesonderhandelingen echt niet meteen over, het zit in hun bloed. Toch ken ik maar weinig landen waar bijvoorbeeld zo gewoon met gehandicapten wordt geleefd. Waar mensen met een Downsyndroom een volwaardige baan hebben in de supermarkt. Tijdens de fair zijn er ook enkele optredens. Tussen 2 en 4 speelde Ireland's Fiddlers Green de vrolijke noot. En daar genoot iedereen van, óók van het spontane dansen!


Eén van de vaste deelnemers aan de craft fair is Winnie met haar woolwagon. Behalve dat ze altijd vrolijk is en altijd zal proberen juist díe wol voor jou op de kop te tikken is ze ook een levend voorbeeld van hoe je breiend je dagen door kunt komen.


Geen opmerkingen: