wat een feest...

Het zuiden van Nederland (en enkele plaatsen ten noorden van de rivieren denken daar ook aan mee te kunnen doen) viert half februari carnaval/vastenavond/vastelaovend. Zo niet het dorp (dat al meer dan 700 jaar stadsrechten heeft) waar wij wonen. Daar beginnen ze op 11 november, houden dan heel even pauze en gaan half januari volop aan het dweilen. Afgelopen zaterdag was het "echte" begin: Neuzenbal. Nu kwamen we daar pas om een uur of 11 's avonds achter, tot die tijd was het nog aardig rustig. Ach, als je alle ramen en deuren sluit kun je nog redelijk slapen ;-)
Zondag was een aparte dag. A voelde zich niet zo goed en ik heb me die dag zowaar rustig gehouden. Toegeven dat ik me ook niet zo goed voelde zal ik natuurlijk nooit. Maandag ga ik weer fris en vrolijk aan het werk. Pas als we bij kantoor aankomen merkt K op dat onverlaten het dak van de auto beklad hebben, maar dan wel met viltstift!


Gelukkig weet A de "vrolijke tekening" te verwijderen. Toch ben ik blij dat ik vanaf morgen in een echte garage ga parkeren. De dweiltochten duren nog lang...

Geen opmerkingen: