Hoe lang is de dag, de week, de maand?

Deze dag duurt 8 uur en 56 minuten. Als je tenminste de tijd tussen zonsop- en -ondergang als dag beschouwt. Wat is een dag eigenlijk? Eigenlijk is een dag gewoon de tijd die de aarde nodig heeft voor één volledige omwenteling. Een week is dan weer wat makkelijker. Die bestaat gewoon onomstotelijk uit 7 etmalen. Ze twistten alleen soms hoe je die verschillende dagen moet noemen, maar daar zit ik niet zo mee. En dan die super onduidelijke aanduiding "maand". Niet alleen vliegt de tijd van een maand in een seconde voorbij, zo'n tijdseenheid die nou nooit eens hetzelfde aantal weken en/of dagen heeft. Dat een maand iets met de maanstand te maken heeft snap ik nog wel maar waarom moet het allemaal zo ingewikkeld gemaakt worden? Eigenlijk houd ik niet van de tijd. Hij gaat altijd sneller dan ik wil. Of misschien wil ik wel meer doen dan dat ik tijd heb.


In de afgelopen paar weken ben ik twee keer bij Zandstorm gaan knutselen. Eerst zilver met email combineren en daarna lekker met textielverharder aan de slag. En dan heb ik nog de helft van de hobbykamer opgeruimd. De andere helft komt nog wel. In ieder geval voordat mijn oven binnengebracht wordt. Waarom ik halverwege stop? Omdat de dag voorbij is? Eigenlijk niet. Nieuwe ideeën steken wel eens een spaak in mijn (tijd)wiel.

En na 15 maanden zijn de winterballen weer op zolder weggeborgen... de koe fladdert weer het voorjaar in!


Geen opmerkingen: