vervoer

De straat uit, oversteken en dan nog een klein stukje lopen. Daar is de bushalte. Het is mooi weer, er zit niemand. Dwarsligger leest ook lekker in een bushokje. Natuurlijk ben ik ruim op tijd, ik heb geen idee hoe lang ik over 300 meter loop en stel je voor ik zou die bus missen... (dan gaat er wel weer een volgende). Het wordt 5 over 9. Bus 111, nee, die moet ik niet hebben. Dan volgen redelijk snel op elkaar 83, 122, 23... ik kan ook naar Sint Annaland... maar al gauw kom ik tot de conclusie dat bussen duidelijk tot het openbaar vervoer behoren: op tijd komen is er niet bij. Ruim 10 minuten na de geplande tijd mag ik instappen. En dan blijkt het instapapparaat defect te zijn. Ik mag doorlopen en hij zal me wel een seintje geven als ik eruit moet.

Een dwarsligger (of welk ander boek dan ook) lezen in de bus is niet zo'n goed plan. Ieeeeeeeeeeeeksss, er moet gestopt worden voor het rode licht. Een haakse bocht die je niet verwachtte. Een aanslag op de evenwichtsorganen. Aardige chauffeur overigens: als blijkt dat het apparaat echt defect is ruimt hij meteen zijn kaartverkoop op en laat verder iedereen gratis reizen.

Op mijn punt aangekomen mag ik blijven zitten, hij zet me wel even om de hoek af. Ik heb dan ook geen enkel idee hoe ik verder zou moeten lopen. Maar een andere passagier moet toevallig toch ook de stad in en zal mij wel even de weg wijzen. Leuk om zo totaal andere plekken van de stad te zien!

's Avonds rijd ik met een collega en haar man naar een gezellig feest waarbij de tomtom ons op nightseeing Brabant stuurt. Toen we terugliepen naar de auto kwamen we nog een egel tegen. Hij wilde onder een stalen hek door kruipen. Wat kunnen die beestjes zichzelf plat maken!

Geen opmerkingen: