Tijd

Moet jij niet opstaan? Nee joh, m'n wekker is nog niet afgegaan. Hoe laat is het dan? Vijf voor 7. Volgens mij is het 8 uur. Maar een radio-gestuurde klok liegt toch niet? Nou echt wel dus! Dat ding wist vast dat ik naar Ierland afreisde vandaag en is dus gewoon maar vast op de Ierse tijd gaan staan. Dat werd dus haasten. En als je dan al nauwelijks geslapen hebt dan is dat niet echt aangenaam. Maar goed, natuurlijk red ik het wel op tijd te komen. De stagiaire begint aan haar laatste uren bij ons. Het verslag moet even gecontroleerd worden en om 10 uur zit ik bij John. Ik wil niet nog langer tegen die rotkop aankijken (ik kijk bijna nooit in de spiegel, maar het was al ruim een half jaar geleden dat ik in de kappersstoel zat). Het is weer ultrakort, ik kan er weer tot oktober tegenaan! Dan nog gauw even pretex ophalen, vliegbestendig inpakken, en de rest van de koffer inladen. Oei, hij komt dik boven de 15 kilo uit, de edammer voor Una gaat wel in de handbagage. In een stralende zon (eigenlijk veel te warm) naar Eindhoven, koffer inchecken en lunchen. Wie zei dat je geen vernis mee kon nemen? Zonder problemen komt ook die in Ierland aan. Ik krijg een Opel Corsa mee en we besluiten meteen maar flink boodschappen te gaan doen. Wat is het weer heerlijk om thuis te zijn!

Geen opmerkingen: