Pendule

Er zitten 308 jaren tussen de uitvinding van het slingeruurwerk en het mooiste lied over de tantes Heleen, Constance en Mathilde.

Terwijl de kater sliep
En de pendule liep
En de kanarie sprak
Tjiep, tjiep, tjiep, tjiep


Deze dag begint om 6 uur 's morgens te tikken. Althans, bewust. Een mooi tijdstip voor de Wettelozen. En stel, ik zou wel doorgeslapen hebben dan zou ik om 8 uur hardhandig wakker gemaakt zijn. De voegen van de flat worden schoongemaakt (denk ik, ik ga het niet vragen). Met veel herrie beginnen ze om precies 8 uur aan de klus. Omnia komt er maar nét bovenuit (anders zou ik al weer boxen opblazen en dat lijkt me een minder goed idee). Het eindgesprek van de stagiaire staat voor vandaag gepland. Daarna loop ik in het heerlijke zonnetje de stad in. Xenos verkoopt geen binnenkussentjes. Dan niet. V&D verkoopt wél hele mooie paarse koffers! H komt koffie drinken (in de tuin) en daarna wordt het hoog tijd dat ik het onkruid uit diezelfde tuin weghaal. Wanneer ik om 6 uur de koelkast open ontdek ik dat er echt helemaal niks meer in ligt... oei, even op voedseljacht!

Geen opmerkingen: