Door het oog van de naald

En dat tot twee keer toe! Op de heenweg stond er een gigantische politiecontrole waarbij al zeker 8 auto's aan de kant waren gezet. Pfwoeiit, ik mocht doorrijden. Op de terugweg denk ik nog : ik neem níet dezelfde weg terug, dat is me íets te riskant dus ga ik door de woonwijken van Oost. En daar staat dus weer, zeer geraffineerd op een kruispunt waar geen ontkomen aan is, een hele colonne politie. Ook hier enkele auto's aan de kant. En weer mag ik doorrijden. A zegt altijd dat ik de autopapieren mee moet nemen... Hij was er dan ook niet om me eraan te herinneren.

En nu zit ik dus met een dilemma. Mijn heupen zijn echt niet de beste delen van mijn lichaam. Maar daarvandaan zou dus wel bot gehaald kunnen worden om een bovengebit te maken (ik heb geen bovenkaakbot). Het helen van de heupen kan echter nogal een tijd duren. Minimaal een half jaar. En zo lang heb ik niet meer voordat we op een supervakantie vertrekken. Daarbij moet ik eerst weer een afspraak met een kaakchirurg maken. Hier in 't dorp, de naam stad is het niet waardig, is de eerste mogelijkheid eind juli. En dan heb je nog pas het eerste gesprek. Dan moet de aanvraag nog naar de zorgverzekering. En de goedkeuring nog binnenkomen. Waarom vertelde niemand mij gewoon op voorhand wat de consequenties zijn van het trekken van al je tanden en (toch al bijna niet meer aanwezige) kiezen? Waarom moet alles zo lang duren? Tot december doorlopen met dit noodgebit en dus geen harde dingen kunnen eten? Vanaf de goedkeuring tot en met het inbrengen van de implantaten, het helen en de prothese die gemaakt moet worden is zo'n 4 maanden tijd nodig. Konden ze me dat niet eerder zeggen? Het is dus géén optie om beneden geen implantaten te doen want een gewone prothese wil niet blijven zitten. Alleen beneden dan? Met schroeven op vakantie? Alles pas na de vakantie? Hoe doen anderen dat nou? Of willen die gewoon niet zo vaak en zo lang weg als ze zoiets plannen? Wil ik gewoon te veel? Grmpfff.
Morgen bel ik naar Veldhoven. Eens zien wat die kaakchirurg daar zegt. Benieuwd wanneer ik daar op gesprek kan komen!

Geen opmerkingen: