Honkbal

Jaartal: 1839. Plaats: Cooperstown. Aanleiding: verveling? Abner Doubleday bedenkt spelregels voor America's Favorite Pastime - het spel honkbal. Vroeger mochten wij (vrouwen) geen honkbal spelen - te gevaarlijk. Dus speelden we softball. Leuke sport. Vooral als je een homerun wist te slaan.

Oeps, ik ben al weer enkele dagen thuis maar nog geen tijd gehad m'n blog bij te werken. Ik schaam me. Dat staat wel goed zo'n bekentenis. Maar hij slaat nergens op want dat is toch niet na te gaan. Ik ben al enkele dagen een overlevingsstrategie aan het uitdenken. Woensdag uiteraard eerst gestemd. Arriveerde met A's kopie van zijn paspoort, maar zonder mijn eigen id-bewijs. Dus kon ik weer teruglopen. Koffer uitpakken (zelfs in één week weet ik een koffer vol te krijgen). En dan ook nog even slapen want er moet wel gewerkt worden op donderdag. En natuurlijk val ik dan niet in slaap, ik lees wat af 's nachts. Donderdagavond was ik bij een woonseminar over matrassen bij Ikea. Gossie, er zit nog heel wat filosofie achter een matras! En dit keer blijk ik een redelijk goedkope smaak te hebben. Mijn favoriete matras is niet eens in de aanbieding, zo goedkoop is hij. Al schijnt de korting niks met de prijs te maken te hebben maar met het soort en ik lag nu eenmaal prettiger op deze (al heb ik hem nog niet aangeschaft). Vrijdag is een drukke werkdag en ik plof dan ook op tijd in bed. Op, helemaal gaar. Maar zo tussen 4 en 6 ('s morgens) vind ik nog wel tijd om te lezen... Vandaag heb ik dan eindelijk de Malm-tafel in elkaar gezet. Nu nog de kamer verder uitruimen, het bed verplaatsen, de boekenkast inruimen... morgen weer een dag!

Geen opmerkingen: