bevrijdend

Of ik de afgelopen dagen geslapen heb? Ik dacht het niet, maar als ik niet bijhoud waar ik ben en wat ik doe vergeet ik gauw wat ik gedaan heb. Even recapituleren dus. Donderdag was inderdaad een rustige dag, hoofdzakelijk gewerkt en 's avonds de Hobbit gekeken. Die viel vies tegen, LOTR is stukken mooier gemaakt. Of ik vind het boek gewoon beter.
Vrijdagmorgen lees ik in alle vroegte dat de bank om 9 uur afgeleverd zal worden. Ai, dat wordt even snel doorwerken om de oude bank te kunnen verplaatsen. Gelukkig (?) kwam het nog niet zover, omdat ik donderdagavond niet meer had gereageerd was hij niet opgeladen. Degene die mij kennen weten dat ik nu weer net zoveel op de bank heb liggen als vóór vrijdagmiddag. Dus deze actie was óf zinloos óf voor herhaling vatbaar (dat laatste weet ik wel zeker). Met de vouwfiets in de auto naar de garage om de zomerbanden te laten verwisselen. Het zal nu voor oktober toch wel niet meer gaan sneeuwen? Ik kan hem zaterdagmorgen weer ophalen.
Nadat deze workaholic ook zaterdag enkele uren op kantoor heeft doorgebracht, het bureau is nu redelijk opgeruimd maar nog niet helemaal zoals ik zou willen, ben ik thuis maar verder gegaan aan de slaapkamer. Om het bed te kunnen verplaatsen moeten eerst een boekenkast, bedombouw en ladekast verplaatst worden.
De boekenkast had ik al verplaatst, de rest vergt ook de nodige tijd. Ik verzamel nogal wat om mij heen. En bij zulke operaties bedenk ik altijd ook dat er dingen best naar de kringloopwinkel kunnen of zelfs gewoon naar de stort omdat echt niemand anders ze wil hebben. Maar dan lees ik ook rustig eerst een boek uit of kijk ik die oude agenda van 2007 nog eens door (en besluit die toch echt nog niet weg te doen). En ik had ook nog een heerlijk pakket opgehaald bij het postkantoor. Om de een of andere reden is het toch leuker om kralen te sorteren dan om op te ruimen....

Het schiet op! Op zondagmorgen is zelfs de bedombouw al verdwenen naar de andere kamer. Dus óf ik zorg ervoor dat alles nu omgezet wordt óf ik moet me in allerlei bochten wringen om de wekker te kunnen (uit)zetten en de schemerlamp aan te doen om te kunnen lezen. Het wordt (uiteraard?) dat laatste. Ik ga 's middags eerst een workshop met karton doen. Het is heerlijk weer. Ergens achter in de stad staat een molen en daar vlakbij is een erfgoed van het Nederlandse kloosterleven. Het lijkt ook wel wat op een oude school. Lekker hoge gangkasten, mooie glas-in-lood-ramen, prachtige trapleuning... en een aantal kunstenaars die daarin hun atelier hebben. Het pand is te koop maar de gemeente vraagt me nét iets teveel, € 675.000,- terwijl er echt niet veel aan onderhoud is gedaan, je zou alles moeten opknappen. De bestemming is "maatschappelijk". Dat betekent waarschijnlijk dat ik het niet voor bewoning geschikt mag maken (813 m3). Het is in 1916 gebouwd als pastorie in het toenmalige dorp Nieuw-Borgvliet. Als je daar nu rondloopt hangt er nog de sfeer van een dorp. Dromen mag toch zeker wel?!

1 opmerking:

Annemarie zei

Dromen mag altijd! :-)