no energy

Na een enerverende dag kom ik thuis. Soms slaap ik eerst even een uurtje maar dan heb ik eigenlijk geen zin meer om nog eten klaar te maken dus besluit ik om maar meteen een wok in elkaar te flansen. Biologische kip met champignon-wok-groente staat op het menu. De pan staat net 3 minuten op het fornuis als ik constateer dat er geen energie meer door het huis stroomt. Geen radio, geen internet, geen eten... En al snel blijkt dat ook de buren geen stroom meer hebben. De halve straat zit zonder.

Enexis gaat op onderzoek uit. Moeten we nu echt bij kaarslicht dat boek gaan lezen? Nee mevrouw, u hoeft helemaal niet te lezen... huh? Deze man snapt duidelijk niet dat niet-lezen geen optie is. En die film? Tja, misschien morgenavond? Om kwart over 9 's avonds rijdt een graafmachine de straat in. Zouden ze dan echt serieus naar het probleem gaan kijken?

Het begint met simpel graafwerk door één persoon, de rest kijkt -uiteraard- toe.



En dan komen ze tot de conclusie dat er toch echt een groter gat gegraven moet worden.


Tussendoor lees ik toch echt maar even verder in Vrij man van Nelleke Noordervliet. Maar af en toe wil ik toch wel weten hoever het ermee staat. Om half 11 is het euvel gevonden. De kabel is doorgebrand.


Dat wordt dus ouderwets met een zaklamp verder lezen! Om 2 uur 's nachts ligt de straat er weer rustig bij, is de kabel weer met kroonsteentjes aan elkaar geknoopt (stel ik me zo voor) en gaat het licht ineens weer aan.

1 opmerking:

Annemarie zei

Lastig he, en toch heeft het ook wel weer wat; lezen bij kaarslicht.
Fijn dat ze redelijk snel het probleem konden vinden en oplossen!