renovatie of bouwen tot...

De Sagrada Familia is van binnen zo mooi! Wat een kleuren, bomen, materialen, sfeer... vooral de mix van oude en nieuwe stijl spreekt aan.


En als je dan de lift naar boven neemt en vervolgens gaat genieten van de adembenemende uitzichten! Natuurlijk nemen we de wenteltrap terug. Dit is te mooi om waar te zijn, een echte droomwereld midden overdag.


Het is toch prachtig om te zien hoe deze stad is opgebouwd?! Tegen beter weten in lopen we (met een fikse omweg) naar Hospital de la Santa Cruz i Sant Pau, een terrein met verschillende gebouwen. Modern (lelijk) naast prachtige oude, maar helaas ook sterk vervallen gebouwen. Gelukkig hebben ze wel door dat deze een restauratie meer dan waard zijn. Kijk door het verval heen en geniet van wat binnenkort weer tevoorschijn komt. M'n voeten willen echt niet meer maar m'n wil om dit verder allemaal te zien is toch heel wat sterker!


Waarom wilde ik nu per se deze gebouwen zien? Er was een kunstenaar die ze gephotoshopt had en ik was meteen verliefd. Dit wilde ik in het echt zien. Ik snapte meteen wat hij zag, ook al staat het er echt niet!

Dichtbij het hotel, richting stad zijn verschillende kleine restaurantjes. Vanavond pikken we Origens eruit. Een aanrader! ik wil meteen de recepten.... geen probleem, lappie wil zelfs het catalaans wel vertalen ;-)

recepten!


Geen opmerkingen: