dakterras

Eén ding moet je Gaudí zeker nageven: hij wist beslist hoe je een dakterras moest inrichten! En dat dan -uiteraard- buiten alle andere wonderlijke bouwsels. Vandaag hebben we eerst een kijkje genomen bij Palau Güell. Het is duidelijk dat die man liefhebber was van aparte gebouwen en inrichtingen. Ik heb weer enkele ideeën opgedaan (meestal voert A ze dan ook nog wel uit).


Zo zag ik een rij "kastjes" tegen het plafond. Lijkt me wel handig. Een ander idee is deze wand. Als afscheiding tussen keuken en bijkeuken geen gek idee (muurtje uitbreken?).


Maar het balkon (lees dakterras) kan wel opgefrist worden. Ideeën genoeg! We hebben al één leuke schoorsteen, daar kunnen er best nog een aantal bij.


Na deze expeditie blijkt het Wat&Hoe in Barcelona toch een "klein" foutje te bevatten. We stappen zoals aangegeven op Jaume I uit. En kunnen dan dat hele roteind teruglopen naar Diagonal! Gelukkig zijn er wel mooie dingen te zien onderweg maar na een week lopen willen mijn benen eigenlijk niet meer. Het is dat er een aangename verpozing wacht. Casa Milà is 's middags te bezichtigen. Dat kan ook wel in de ochtend maar dan mag je het dakterras niet op en het appartement niet in. Zeggen ze dan toch in de gids. Wat een pracht appartementencomplex!! Hier smul je echt van alles wat je ziet. En ideeën? Genoeg!


Hebben deze torens/schoorstenen nu helmen of maskers op? Nu weet ik wel dat ik ook weer niet zóveel torens op mijn dakterras wil. Overigens zijn de uitzichten ook weer fenomenaal.


En dan blijkt de broer van Columbus ook nog in huis te zijn...


Geen opmerkingen: