goede-doelen-dag

De laatste septemberdag is ook meteen de laatste officiële dag dat de site open is. Dat betekent dat het enorm rustig is als we na een drukke (?) dag terugkomen. Gelukkig worden er nogal eens uitzonderingen gemaakt en kunnen we dus gewoon nog blijven.

Zo rond 9 uur denk ik dat we alles wel in de auto gezet hebben en gaan we dus op weg naar Castletown House, wat mij betreft het einde van het zomerseizoen. Het drizzelt. Drizzel gaat over in regen, regen gaat over in hoosbui. Nee hè? Als dit de hele dag aanhoudt komt er niemand op deze gezellige markt af. We krijgen alles net droog de stables binnen. Het is zo rustig dat ik echt alle tijd heb om alles uit te pakken. A gaat een rondje lopen (ik kan behoorlijk humeurig worden als iemand mij voor de voeten loopt, mee wil helpen, ...) en ik vermaak me met het indelen van de beelden en de jewelry. Altijd handig als je weet waar de naamkaartjes gebleven zijn... maar ook die vind ik weer terug, gewoon in m'n craftfair-tasje.
Tijd voor een kop thee. Die tijd zal ik nog genoeg krijgen vandaag, er is nog geen klant te zien :( Winnie komt net aan, met een wolwagen hoef je niet veel uit te pakken, klep open en je kunt beginnen. Ze heeft op Facebook een oproep gedaan om mee te helpen breien voor de Innocent Big Knit. Kleine mutsjes voor de smoothies. Deze worden door Innocent handmatig op de flesjes gezet en vanaf ongeveer januari verkocht. Voor iedere verkochte smoothie met muts gaat er dan een kwartje naar en fonds wat ouderen de winter warm door helpt. Prachtidee! En omdat er toch nog geen klanten zijn (en als die er wel zijn vinden ze het nog leuk ook) kan ik voorlopig wel vooruit.


Om ongeveer 2 uur 's middags komen de eerste zonnestralen.... én klanten! Het wordt even gezellig druk (ook al koopt men nauwelijks, de gezelligheid is een feit). De Dublin Fire Brigade Piper Band blaast eerst vrolijk bij de 5km Liz McDonnell Run die dit jaar al weer voor de 8ste keer wordt gelopen. Ik hoop dat ze ook dit jaar weer flink veel ophalen voor het onderzoek naar kanker. Het mooiste aan deze cross-country-loop is dat echt iedereen kan meedoen. Er lopen dan ook hele families mee. Je hoeft niet per se te rennen, gewoon wandelen mag ook. Het af te leggen traject is door de regen van deze morgen wel erg modderig. Als er geen craftfair was geweest... maar gewoon doneren kon gelukkig ook.

Geen opmerkingen: