de trein, je maakt nog eens iets mee

Zonder auto ga je toch allerlei vervoersmiddelen meer uitproberen. Van Goes naar Kloetinge is maar enkele kilometers, het weer is mooi... de fiets mee! De trein heeft speciale fietscompartimenten. Niet alle reizigers zijn het daar mee eens maar gelukkig hangt er wel een bordje "voorrang voor fietsen". En zo kun je dus heerlijk op je eigen fiets Zeeland verkennen.


Telefonisch wordt een huis aangeprezen: 2 zeer ruime slaapkamers, een luxueuze woonkamer met open keuken, balkon op het zuiden met magnifiek uitzicht en een heuse voorraadkamer... in de hal. Ik hoorde ook waar de woning gelegen was (appartement op de 5e verdieping) en interpreteerde dit verslag vervolgens zelf als: 2 miezerige slaapkamertjes, een woonkamer waar je de kookluchtjes meteen kon meepikken, het uitzicht op de flat aan de overkant en een kelderkast als voorraadschuur.

Wel eens gehoord van een condoleance per sms??? "Ik weet nooit wat ik moet zeggen", tja, dan lijkt mij een kaartje toch nog wat sympathieker.

's Avonds fiets ik nog even door Breda. Je ziet dan toch dingen die ik met de auto nooit zou zijn tegengekomen. Leuk! Maar ik zal toch blij zijn als ik weer de beschikking heb over een auto die gewoon voor de deur staat.

Geen opmerkingen: