Spookfactuur

Bij thuiskomst ligt er een brief van de zorgverzekering dat zij toestemming hebben gegeven aan de grootste lomperik op mondzorggebied om een gebit voor mij te maken. Hahaha, ik denk nog dat het een grote grap is, let er verder niet zo op en probeer verder te wennen aan Siberiƫ.

Enkele dagen later... er komt een factuur binnen! Of ik maar even binnen 14 dagen € 179,92 wil overmaken want dat deel vergoedt de zorgverzekering niet. Pardon? En wat te denken van de datum waarop zij mij "behandeld" zouden hebben! Op 24 november genoot ik van het warme weer, goed gezelschap en het lekkere eten in Hong Kong. En van het uitzicht vanaf The Peak. Niks "mondzorg totaal".
De zorgverzekering is inmiddels een onderzoek gestart. Ik voel me absoluut niet verplicht om de afzender van de factuur te benaderen dat ik niet ga betalen. Ik wacht lekker op een excuusbrief. Of op een aanmaning (waar ik dan uiteraard ook niet op reageer), misschien zelfs uiteindelijk wel op de deurwaarder. Sterk staaltje? Nope, dit is hoe een -in mijn ogen beslist geen- "bonafide" bedrijf veel klanten denkt te hebben.

Wat is reoccluderen eigenlijk? "Reoccluderen kan worden omschreven als het herstellen van de occlusie en de articulatie van geremounte prothesen door de kunstelementen te beslijpenof opnieuw in te stellen". Het wordt toch tijd dat tandtechnici normaal Nederlands gaan leren!

Geen opmerkingen: