revo-perikelen

Vanaf het moment dat ik in Pisa een Revo zonnebril kocht (op 25 februari 2004) wil ik niets anders meer. Inmiddels zijn beide glazen al eens gesprongen, de eerste keer terwijl ik over de Ierse wegen reed..., maar tóch wil ik weer een Revo. Waarom? Als je me tegenkomt mag je hem héél even proberen. Maar ik wil hem wel meteen weer terug. Dit is een echte weldaad voor je ogen. Wat er dan zo bijzonder aan is? Je ogen komen meteen tot rust en hebben geen last meer van de schittering buiten. Jeetje, ik lijk wel een wandelend reclamebureau! Nu ben ik behoorlijk lichtschuw (wat niet betekent dat ik niet van de zon houd, als hij de temperatuur maar niet boven de 23C laat komen), dat vergt wel extra bescherming voor je ogen.

Maar goed, ik wilde dus een nieuwe zonnebril. Ik had al bijna een weekendje Pisa geboekt. Maar toen was ik toch nog zo slim om nog even te gaan bellen.... niet dat ik niet even naar Pisa wil maar die zonnebril was wel belangrijker. En op mijn beste Italiaans (geen woord! maar ze sprak gelukkig engels) vroeg ik de dame (was vást dezelfde verkoopster, zó aardig!) of zij nog Revo-brillen in de collectie hadden. Niet dus :( daar ging mijn weekendje Pisa. Verder op zoek. Revo heeft natuurlijk een eigen site. Zo toegankelijk als je maar hebben wilt... nou ja, je kunt er de modellen bekijken en heel wat lezen over de technologie... als je de fouten op de pagina's weet te omzeilen en geduld kunt opbrengen tot alles geladen is. Verversen na iedere nieuwe zoekopdracht helpt! Volgens de store locator moet er trouwens nog wel een dealer in Pisa zitten maar erg veel verder dan dat kom je niet (ik niet tenminste).

Toen ik terugkwam uit Hong Kong ging ik op Schiphol een peperdure brillenwinkel binnen. Ze verkochten géén Revo maar.... ze gaf me wél het adres waar ik meer inlichtingen kon krijgen. Luxottica is de Nederlandse importeur. En toen begon het mailen om een Nederlands verkoopadres. Letterlijk gekopieerd antwoord:
Dear madam,

Could you be more specific, we have a lot of dealers.

If you give me a name of a city in the Netherlands then I can look it up for you.

Met vriendelijke groet / kind regards,
Luxottica Nederland B.V

Ik ben maar begonnen met de grotere steden ;-) En daar kwamen 3 adressen! Alleen verkoopt City Bril in Den Haag al enkele jaren geen Revo-brillen meer en York in Amsterdam ook al niet. Dus bleef alleen Bas Optiek over. Met een Kruidvat-kaartje kun je in het weekend voor wel 12,49 naar het einde van Nederland reizen, Amsterdam was ver genoeg. De tram bracht me redelijk in de buurt van de Raadhuisstraat en binnen enkele seconden had ik mijn model uitgezocht. Niet zo moeilijk als er 2 metalen en verder alleen kunststof monturen zijn. De eerste vind ik te klein, de 2e lijkt verdacht veel op het model dat ik al heb. Benieuwd?

Deze lijkt er aardig op, al is mijn model waarschijnlijk nog wel van vorig jaar maar dat kan mij niet schelen!

Geen opmerkingen: