bank, niet om op te zitten

1 bank de; v(m) -en 1 zitmeubel voor meer dan één persoon: iets niet onder stoelen of ~en steken er niet geheimzinnig over doen 2 verkooptafel: toonbank 3 werktafel: draaibank 4 (scheepv) door de natuur gevormde ondiepte
2 bank de; v(m) -en 1 instelling die gelden beheert en uitleent 2 (bij kansspelen) inzet vd hoofdspeler tegen al de anderen samen 3 centrale bewaar- en uitwisselingsplaats; opslagplaats: bloedbank, vacaturebank

met dank aan vandale.nl

Natuurlijk ben ik niet de enige gedupeerde. Toch ben ik al die tijd graag klant geweest bij die DSB. Rente op je lopende rekening! Nee, ik heb geen hypotheek of andere wurgcontracten afgesloten. Wel een spaarrekening maar die valt dik onder de garantieregeling (we gaan iets te vaak op vakantie om veel spaargeld over te houden). Maar ik was absoluut niet van plan te gaan klagen! Ik ging gewoon op zoek naar een nieuwe bank...

Bij bankenvergelijking.nl kun je aardig wat te weten komen over de verschillende banken en de gehanteerde tarieven. Die "grote jongens" zijn wel enorm duur! En omdat ik toch wel een kléin beetje maatschappelijk verantwoord wil handelen... komen alleen nog de ASN en Triodos in aanmerking. Dat duurzaam geloof ik wel, leuk mode-woord. Volgens mij wordt het te pas en te onpas gebruikt. Vooral het culturele deel van de missie gaf toch wel de doorslag om Triodos te kiezen. Dus vul ik het aanvraagformulier in.

Maandagavond aangevraagd, woensdag ligt het pakketje in m'n bus. En dan kan ik toch niet anders dan keihard in de lach schieten. Stap 1: onderteken de aanvraag. Niet zo'n moeilijke opdracht, snel volbracht. Stap 2: maak een bedrag over van uw oude bankrekening naar uw nieuwe nummer. Dat is niet zozeer een moeilijke, als wel een onmogelijke opdracht! Even bellen... ha! van een andere en/of rekening mag het ook. Dat is op te lossen. En dan mag je nog even een heleboel papieren kopiëren (beide paspoorten, beide salarisstroken, bankrekeningafschrift...) maar het zit in de envelop richting Zeist. Dat was overigens de andere mogelijkheid... even op het kantoor in Zeist de rekening openen ;-)

Ik ga me nu richting paarse bank begeven... lekker lui lezen!

als je héél goed kijkt...

Geen opmerkingen: