sneeuw, regen, wind, zon?

De afgelopen weken waar weer eens flink druk. Nog wat armbanden en oorbellen maken, halskettingen had ik wel genoeg (en dus maak ik die ook nog een paar) en dan op naar Leixlip. Rust. Nu is dat ook zeer betrekkelijk. De eerste dag zet A meteen enkele kledingkasten in elkaar. Ik ga ondertussen Blanchardstown onveilig maken. Of veilig, tenslotte ging ik daglichtlampen halen. En natuurlijk kon ik het niet laten, mijn kledingkast is ook weer gevuld. 's Avonds geniet ik weer volop in Dunboyne. Met vrienden en muziek is geen enkele avond saai! Uiteraard moet ik dan eerst flink uitslapen en dan besluiten we de beelden maar vast op te halen in Donabate. Op een werkdag is de kans iets groter dat we "zo maar" naar binnen kunnen, de poort is inderdaad geopend. Wat is het heerlijk om hier te zijn! Het is wel bitter koud maar het zonnetje schijnt en ik geniet met volle teugen.

Op zaterdag halen we de beelden op in Mornington, jammer genoeg zijn ze nog niet verkocht. Maar gelukkig zijn ze er ook nog niet op uitgekeken. Op de terugweg gezellig even afslaan naar Stamullen. Het regent (soft Irish rain) maar dat betekent niet dat we die ruïne niet even kunnen bezoeken! De dukes van Gormanstown liggen er veilig bij. Achter slot en grendel, geen kans om die skeletten iets dichterbij te bekijken. Zij hebben overigens geen last van de regen!


Op weg naar C is de soft Irish rain overgegaan in cats&dogsrain :( Gelukkig hebben ook de kids geen last van regen en blijven ze hun eigen zelf, vooral veel willen laten zien én natuurlijk tegelijkertijd onophoudelijk willen spelen.

Vroeg op, het weerbericht voor de craftsfair is goed! Hoe anders de voorspellingen kunnen uitpakken... vooral veel regen.~Maar toch komen er nog zo'n 2.500 bezoekers op Castletown House. Een deel daarvan koopt flink in voor de kerst (?) of gewoon zomaar omdat het leuk is af en toe iets te kopen :)
De hele dag rijdt een paard met koets van het dorp naar het huis.


Eén van deze sjaals hangt nu om mijn nek. Inga's zoon vroeg of hij hem moest inpakken. I'll wrap him around my neck ;-)


En aan het eind van de dag... blijven alleen nog de lampjes over!


Maandag brengen we de overgebleven spullen weer terug naar Donabate en Mornington. Een rustig dagje mag ook wel eens. En dan dinsdagmorgen... het sneeuwt! Nou ja, enkele vlokken, maar toch. We gaan naar Una&Tony. Een winters verblijf zonder een bezoek in Tallaght is niet mogelijk. Tallaght ligt tegen de Dublin mountains aan. Hier zijn, vanuit de verte ;-) wel mooie witte velden. Wat mij meteen doet besluiten om dan de bergen ook maar in te trekken en de sneeuw van dichtbij te gaan bekijken.



Op sommige plekken lag best wel wat sneeuw, de wind hielp een aardig handje mee. Op andere plekken lag gewoon helemaal niets (meer).
Aan alle leuke dingen komt een einde en er lag onvoldoende sneeuw om de vliegtuigen aan de grond te houden. Dus vlogen we maar weer netjes op de afgesproken tijd terug. In Eindhoven kunnen we nog nét de trein halen. Alleen rijdt die wel de verkeerde kant op. Maar ook dat had wel weer een voordeel! Op station Den Bosch maakt Mr.Long een overheerlijke wok klaar. Zo hadden we dan toch ook nog wat lekkers te eten.

Nederland is nat en koud. Maar ja, het is dan ook winter en erg veel meer zijn we toch ook niet gewend van onze winters. Op een enkele sneeuwbui na. Er ligt weer een pak werk te wachten (blij toe, anders moet ik een andere baan zoeken). De kerstpakketten voor de vrijwilligers worden ingepakt.


Het weekend staat weer voor de deur. De keuken moet worden uitgeruimd want er komt -eindelijk- een nieuw plafond in. We zijn het wel niet helemaal eens met de werkwijze. In de offerte staat duidelijk dat de restanten eruit gehaald zouden worden (de vermolmde stromatten dus). Maar die blijven dus toch zitten en de gipsplaten wordt eronder gehangen. Als dit naar beneden komt weet ik ze te vinden! Wel mag ik het kleurtje uitzoeken. Mooi groen is niet lelijk :)


3 opmerkingen:

Annemarie zei

Wow, wat krijgen jullie vrijwilligers een gaaf kerstpakket!! Fijn dat je weer zo genoten hebt daar, ik probeer Mar ook al jaren die kant op te krijgen maar hem lijkt het (helaas) niet zo leuk.

teadrip zei

Zal ik hem eens toespreken? ;-)
Hahahaa, en dan zag je alleen nog maar de buitenkant! Het was een winterpakket: geitenwollen sokken, cacao mét slagroom, antischuivers voor je schoenen, strooizout, touchscreen handschoenen, brokken speculaas en een spelletje. Gewoon waardering.

Annemarie zei

Ik wil niet ondankbaar klinken (wij hadden een fairtrade pakketje) maar ik had 10 keer liever jouw pakket gekregen!! Goed gedaan joh!