genieten in drievoud

Enkele maanden geleden liepen we in de leukste straat van Nijmegen, beter bekend als de Van Welderenstraat. Volop leuke winkeltjes. En Bij Lex zie ik een prachtig zilveren stoeltje. Het is niet te koop (nogal wiedes niet!) maar Lex zal kijken of hij nog een exemplaar kan bemachtigen. Er gaan dus maanden voorbij... en dan komt er een mailtje of ik nog interesse heb. Natuurlijk heb ik dat!! En dus rijd ik dit weekend in de stromende regen naar Nijmegen. Parkeren boven de Molenpoort, er wordt flink gecontroleerd dus gooi ik maar meteen 2 euro in de automaat. Kan ik nog lekker even rondstruinen ook, wel bijna een uur lang en de regen komt nog steeds met bakken tegelijk uit de lucht, dus die tijd zal wel goed komen. Lex heeft nu volop kerstsfeer. Niet echt mijn ding dus. Ik wil alleen nog maar een supergrote kerstbal, zo eentje van 50 cm doorsnee zou wel leuk zijn. Maar ik krijg wel echt helemaal zomaar het stoeltje mee! Met de excuses dat het nog niet gepoetst is, zo vind ik hem ook mooi :) dat poetsen doe ik later nog eens. Eerst zo puur genieten.


Enkele deuren terug is een kralenwinkel geopend. Dat wordt dus snuffelen... Je kunt nooit genoeg hebben! En ik die noooooit sieraden zou gaan maken... Terwijl ik de laatste lade bekijk en nog enkele mooie exemplaren in mijn bakje gooi... bedenk ik ineens dat er nog zoiets als een parkeermeter bestaat. Oei. Gauw afrekenen en teruglopen. Ja, ik ben flink te laat. Nee, de parkeerpolitie loopt nu elders. Ik heb dus gewoon puur geluk!!

Het is inmiddels wat opgeklaard en dus stop ik nog even in Wanroy, bij de volgende kralenwinkel (die wel gepland was). Een prachtig verbouwde schuur, enorm veel keuze. Hier moet ik nog eens terugkomen!


Ik zie heel wat mooie luchten onderweg naar huis maar je kunt nu eenmaal niet overal stoppen. Maar voor een rood stoplicht moet je wel.

1 opmerking: