derde dinsdag van januari

Net als bij de derde dinsdag van september heb ik me vandaag met cijfertjes beziggehouden. Niet grondwettelijk vastgelegd, kwam toevallig zo uit. Vergeten de hoed op te zetten naar het werk, het was er wel koud genoeg voor. Kan ik dit nu ook zien als de officiƫle start van het werken met de nieuwe boekhouding? Er stonden nog een paar instellingen verkeerd, nu werkt alles (hoop ik) naar behoren.

Thou whom avenging pow'rs obey,
Cancel my debt (too great to pay)
Before the sad accounting day.

- Wentworth Dillon, Earl of Roscommon, 1633-(18/1/)1685 -

En vandaag is het ook Thesaurus Day. Peter Mark Roget werd in 1779 geboren en bracht in 1805 de thesaurus uit waarin 15.000 woorden worden verklaard. Vroeger las ik delen hieruit gewoon voor m'n lol... waarschijnlijk waren er toen nog geen goede thrillers?

Geen opmerkingen: