Picnic

Wat een feest, Picnic voor een tweede maal te kunnen bekijken! De eerste keer had het zoveel indrukken achtergelaten dat we er beslist geen bezwaar tegen zouden hebben om nogmaals te gaan kijken. En wel in dezelfde volgorde: eerst backstage, dan de Picnic zelf. En om het feest compleet te maken zaten we de tweede keer zowel achter als voor op de eerste rij. Omdat ik geen reserve telefoons meer heb liet ik deze nu maar in mijn tas en had ik mijn camera meegenomen. Die kon veilig om mijn nek hangen. Maar we zaten nu ook niet zo hoog... (wat als voordeel "droog" had).

Wat gebeurt er achter de schermen van een toneelstuk? Er moet omgekleed worden, effecten gecreƫerd, grappen en grollen uitgehaald worden... Ik vertel het verhaal achter de schermen met een paar foto's.


En een camouflagepak is nu eenmaal niet zichtbaar tussen de bomen, zo ook een konijntje niet... Een korte pauze waarin we constateren dat het tijdens de allerlaatste uitvoering toch lang niet zo druk is als toen we enkele weken eerder daar waren. Wat een idee dat alles straks weer afgebroken moet worden. Toch een behoorlijke prestatie om 2x achter elkaar precies hetzelfde stuk te spelen met maar een kwartier pauze tussendoor!

Nu de voorstelling toch niet meer opgevoerd gaat worden kan ik, ook voor mezelf, de inhoud wel opschrijven. Een heerlijk burgerlijk stel kampeert in het bos. Als het ontbijt net achter de kiezen is belandt er een man op de picknicktafel met een mes in zijn rug en een koffertje met geld in zijn hand. Kort samengevat volgt dan het verhaal van hebzucht en jaloezie. Een verliefd stelletje rijdt voorbij en besluit aan te schuiven en hun tocht verder te plannen. Lastig als je met een dode man aan tafel zit en je dat niet wilt laten merken. Hilarisch zoals dan een feestje wordt gebouwd, dansend met een lijk. Het stelletje besluit verder te gaan en het lijk wordt opgeborgen. De boswachter is het niet eens met de troep, de blikjes moeten in de vuilniszak (waar inmiddels al het geld in zit) en de zak moet in de vuilbak. Inmiddels komt de compagnon tevoorschijn op zoek naar het geld. Ze vertrekt met een leeg koffertje maar komt er al snel achter dat het niet goed zit. Ze probeert de vrouw te wurgen maar door vernuftige trucjes die met de kampeerwagen kunnen worden uitgehaald wordt ze neergemaaid. De vrouw wil het geld graag zelf houden, haar man heeft ze al opgesloten maar dan ontdekt ze dat hij de vuilniszak met het geld nog heeft. De rest van het verhaal vertellen de foto's wel, in volstrekt willekeurige volgorde verwerkt tot een collage. We zijn benieuwd welk verhaal volgend jaar verteld gaat worden!


Geen opmerkingen: