Beurs

Normaal gesproken ben ik helemaal beurs na een beursbezoek. Ook dit keer lig ik weer uitgeteld op de bank bij te komen. Maar wat wás het leuk! Dit was een totaal andere manier om een beurs te bezoeken. Enkele grote verschillen: normaal loop ik alleen, nu gezellig met K. Normaal ben ik héél snel weg bij bepaalde stands, nu gaan we zelfs op zoek naar bepaalde stands. Het is wel heel apart om als mevrouw F rond te lopen. Mevrouw F heeft prijs. En die prijs is bij ons terecht gekomen (en bevestigd!). Het is wel opvallend hoe de verdeling van de creativiteit is veranderd in de afgelopen jaren. Zo'n 10-15 jaar terug was er enorm veel animo voor textielverharders. Niet één stand houdt zich hier nog mee bezig. Is Nederland uitgehard?

Bijna de helft (!) van de kramen hield zich op de een of andere manier bezig met kaarten maken. En het gaat zo slecht met de post? Wat doet half Nederland dan met die kaarten? Sommige standhouders bieden de mogelijkheid een workshop te volgen. Hoewel je dan even kunt zitten hebben we hier toch echt geen trek in. Wel sta ik nog even héél vriendelijk een meneer van Herbalife te woord, ik had gewoon te laat in de gaten voor welke organisatie hij stond. Als je dan geen telefoonnummer wilt geven en hij vraagt na afloop van de enquête of ze telefonisch contact mogen opnemen.... Volgens K waren mijn antwoorden ook wel tegenstrijdig. Tja, ik was mezelf niet :-)

Maar nu dat andere beurs.... Op 8 oktober werd dan toch mijn matras van Varia passie voor slapen gebracht. Die nacht heb ik voor het eerst in lange tijd weer eens goed geslapen. Je moet "wennen" aan een nieuw matras? Met mijn reislustige instelling merk ik echt meteen of een matras lekker ligt! Niets is zo erg als flink veel voor een nacht wakker liggen te moeten neertellen. Hotels zouden verplicht moeten worden goede matrassen te voorzien (tip? zie link hierboven ;-) ). Mijn slaapkamer is, alleen door het matras te vervangen, omgetoverd tot een eersteklas hotel (zonder ontbijtservice, da's dan wel weer jammer). Natuurlijk word ik nog wel wakker ergens midden in de nacht. Ik zeg gedag tegen de vleermuizen, uilen en andere nachtdieren en draai me weer om. En nu komt het.... ik val dan ook weer in slaap! Boeken moeten voortaan overdag of 's avonds worden gelezen, 's nachts slaap ik.


Wat ik nog meer doe als ik beurs ben? Oude en nieuwe tijdschriften lezen, boeken verslinden, haverkoek bakken, dvd kijken, klungelen en knutselen... Kortom, van alles en eigenlijk niet veel. Vroeger zou ik gezegd hebben: niks gedaan vandaag. Dan valt het toch wel mee als je het opschrijft.

6 opmerkingen:

Annemarie zei

Dat klinkt goed! Fijn dat jullie genoten hebben op de beurs. Stiekem had ik ook best wel gewild natuurlijk. En ik was heel nieuwsgierig hoe je matras ligt, ik ben blij om te horen dat je nu eindelijk je slaap wat aan het inhalen bent!

teadrip zei

's morgens rol ik bijna uitgerust uit bed (het is hoog genoeg... ;-) nog wel stijve nekspieren maar de douche verhelpt dat voor een deel gelukkig). Ik duim voor mezelf dat het zo goed blijft liggen!

teadrip zei

En de 30e ben ik naar KreaDoe.... Bij goedkoopstekraken.nl :-) hele dag workshoppen, maar dan is het wel leuk!

K ;-) zei

En ja K vond het ook erg gezellig met mevrouw F en wel grappig om zo een beurs rond te lopen.... waar je overigens wel de neiging kreeg om de live zangeres even door de WC te spoelen, maar dat mocht de pret niet drukken!

Anoniem zei

maar beurs is overheen te komen dames zolang het maar een leuke dag was ondanks de tegenstrijdige antwoorden.

teadrip zei

Die zangeres! Vond zichzelf echt goed.... Hahaha echt vreselijk :-)