Passie voor Slapen

Om vijf over zeven loopt de wekker af. Ik lig al enkele minuten te kijken naar de digitale cijfertjes. Totaal niet uitgeslapen, ik voel iedere vezel van mijn lijf. Als snaren zo strak gespannen zouden staan knapten ze vanzelf. Een warme douche brengt een klein beetje verlichting maar wakker word ik er niet van. Sheila, mijn begeleidster naar onbekende bestemmingen vertoeft nog steeds in Ierland, dus heb ik de route goed leesbaar uitgeprint voor het geval de phone het laat afweten (vooruitziende blik?). Maar hoe zat het toch ook al weer bij Rotterdam? Ik moest dus wél richting Den Haag, dan Capelle enzovoorts. Daar kom ik achter als ik de verkeerde baan heb gekozen. Dat kost minuten.... En mijn links-rechts-coördinatie helpt ook al niet veel. Toch kom ik, niet al te veel te laat gelukkig, veilig en goed aan in Alphen aan de Rijn. Op Facebook las ik een oproep om bedden te testen. Omdat ik eindelijk wel eens goed wil kunnen slapen, en ik ben ervan overtuigd dat een goed matras en eerste vereiste is, besluit ik mijn kans te wagen en geef ik mij op als beddentester. Gelukt! Ik ben uitgekozen als één van de testers. En vandaag wordt dan bekeken welk matras voor mij geschikt zou zijn.

Kees Goddrie, eigenaar van Varia Passie voor Slapen, begroet mij en meteen voelt het al goed. Bij een kop thee (lekker na zo'n rit op zaterdagmorgen!) krijg ik meer uitleg over Passie voor Slapen. Samen met een fysiotherapeut heeft hij een nieuw matras ontwikkeld. Eigenlijk 3 nieuwe matrassen want ze zijn in 3 verschillende hardheden leverbaar. Wat Pullman kan moet beter kunnen, dat idee. En het werkt! Reuma is nu eenmaal een (letterlijk) pijnlijke zíekte en een goed matras zou daarbij heel wat verlichting kunnen geven. Ik heb al minstens 20 jaar niet meer op mijn rug kunnen liggen, het trekt dan meteen in mijn rug. Op verzoek van Kees ga ik nu toch.... en in no-time verdwijnt de normaal aanwezige pijn! Weird! Dit is een hele rare gewaarwording. Ook op mijn zij rust ik meteen beter dan op mijn matras thuis. Wat jammer dat het pas in september geleverd kan worden.


Dit is niet zomaar een slaapadvies, je merkt aan alle kanten dat hier over nagedacht is. Hier zit iemand met echt aandacht voor de andere mens en de slaapbehoefte. Zelfs aan het kussen is gedacht, gewoon als onderdeel van het hele slapen. Ik ben blij dat ik uitgekozen ben om dit matras te mogen uitproberen. Zal ik 3 maanden vakantie nemen en bijslapen? Als dat zou kunnen.... gelukkig vind ik mijn andere baan nog steeds veel te leuk en afwisselend. Het testen wordt dan toch echt een bijbaantje :-)

Via het Westland rijd ik terug. Voor mijn hobby tank ik op vreemde plekken en speel ik meteen even mystery guest. De ANWB mag wel wat aan haar routeplanner doen! Zij weten toch ook wel dat een bepaalde weg is afgesloten wegens groot onderhoud? Nee, laat iemand zonder werkende navigatie lekker door het land zwerven (hoe deden we dat vroeger dan???). Het betekent wel dat ik door een van de lelijkste straten van Nederland mag rijden, Europalaan heet het geloof ik. Geef iedereen een zeildoek om het balkon op te fleuren, hoe armoedig dit overkomt heeft niemand zeker bij stilgestaan? Het maakt het aangezicht van het gebouw niet vrolijker volgens mij.


Dat het Westland voornamelijk uit glas bestaat wist ik wel, maar dat het architectonisch gezien vol staat met absoluut lelijke gebouwen had ik toch niet verwacht. Te lelijk, hier verknoei ik geen foto's aan, zelfs niet digitaal (alsof je nog voor iedere foto een bedrag kon berekenen, een 36-opname-rolletje kost x dus 1 foto kost y).

1 opmerking:

Annemarie zei

Ik ben zo benieuwd hoe het gaat uitpakken met je nieuwe matras. Heb zelf net een nieuw matras gekocht (wat een lijdensweg) maar slapen blijft toch lastig als je pijn hebt. Heel veel slaapgenot toegewenst!!