Donabate - Leixlip - Castletown

Was er nou echt niks meer te vertellen over die kortstondige vakantie? Best wel, maar ik had het een beetje druk met allerlei andere dingen ;-) A joined the B&Q-senior-club zodat we nu wat voordeliger de keuken een opfrisbeurt kunnen geven. De nieuwe kleuren:


Bij de nieuwe kleuren horen ook nieuwe gordijnen... die ga ik in juli ophangen, dieppaars fluweel.
Ikea heeft een hoekje ter beschikking gesteld aan een recycle-project. Prachtige dingen, wat een ideeën! Volgende keer ga ik naar het project zelf toe. Wie weet kunnen we nog iets samen doen, tenslotte gebruik ik ook alleen gebruikte stoffen in mijn beelden. In Nederland is textielverharder een gemeengoed, veelal hobby-matig. Nu wil ik niet zeggen dat mijn beelden het hobby-gehalte overstijgen maar toch... ;-) Zie je ergens een winkelwagentje verloren staan? Er is een tweede leven als bijvoorbeeld stoel mogelijk. Op de achtergrond een stoel gemaakt van een oud ab-werktuig. Ik weet zeker dat de mijne toen naar de kringloper is gegaan (na slechts 2x gebruikt te zijn, oei, ik kreeg echt pijn in m'n rug van dat ding!).


Leixlip festival was vooral héél erg koud. En de mensen waren echt niet van plan geld uit te geven. Kinderen werden zoet gehouden met goedkope taiwanese troep. Het accent was enorm verlegd. Er was flink in het budget gesnoeid. Op de hoofdstraat waren vooral buitenlandse kraampjes. Natuurlijk genoot ik nog wel van de prachtige uitdossingen die de jeugd (en dan vooral de meisjes) weet te paraderen. Als ze maar opvallen. Sommige jongens doen ook hun best maar dan vooral op haardracht.



De volgende dag zou het regenen en dan gaan we echt niet nog eens met een kraam staan! In Castletown zou een vioolconcert gegeven worden. En ik wilde ook wel iets meer weten over de castlemarkets die in de zomermaanden gehouden worden. Castletown House is verbouwd (wordt eigenlijk nog steeds verbouwd) en dat betekent ook dat de ingang tot het complex verlegd is. Nou ja, in onze verbeelding dan. Tenslotte is het wel zo'n 20 jaar geleden dat we er voor het laatst waren :D En toen kon je nog tot voor de deur rijden. Intussen heeft HP een flink stuk land in gebruik voor hun plant en is er dus een nieuwe weg aangelegd. Na het lekkere ontbijt van Maureen (I love poached eggs & sausages) nemen we een lichte lunch. Hier serveren ze tenminste whipped cream bij de aardbeienjam en scone (in volgorde van belangrijkheid ;-) A geniet van de homemade soup.
Iets wat we in Nederland toch echt niet kennen: zelfs als het concert al begonnen is mag je gewoon naar binnen. We kwamen net 2 minuten te laat aan en waren van plan netjes te blijven wachten tot een pauze. Het was niet echt druk bezocht - in het begin dan. Tijdens de tweede helft was echt iedere stoel bezet. In een prachtige omgeving luisterden we naar vooral onbekende klassieke muziek. Jammer dat er geen leaflet was met de gespeelde nummers!

Geen opmerkingen: