gebeurt hier nou nooit wat?

Heb ik stil gezeten na die zogenaamde culturele week? Nou nee, alleen bestonden mijn dagen voornamelijk over werken, (vergeten te) eten, lezen en slapen. Niet echt hoogdravend dus.
Wat heb ik in die tussentijd gelezen? Het meisje uit Buenos Aires door Tomas Ross. Dit boek komt wel op een perfect moment op de schappen. Ophef over de piloot die mensen dropte tijdens de vuile oorlog. En ophef over een villa in Mozambique. Ach, je moet je als media toch ergens druk over maken. Maar Ross doet zijn huiswerk en verwerkt dit gewoon in een prachtig boek! Je zou bijna denken dat het echt allemaal zo gebeurd is...

Lekker vlot geschreven. Aanrader! Judy heeft al heel wat gedaan in haar leven, ze is een tijdje een collega geweest toen ik net op de bieb begon. Dus was ik wel benieuwd hoe ze zou schrijven. Ik begon tijdens een lunchpauze... vergat bijna dat die beperkt in tijd is.









En Mankell schrijft niet alleen goede thrillers en jeugdboeken. Ik ben nu halverwege de Daisy Sisters en geniet van iedere pagina. Levensbeschrijvingen zoals er maar weining zijn.

Omdat Sinterklaas weer in het land is... wordt natuurlijk iedere avond de schoen (laars, slof, wat er maar voorhanden is) gezet. De dvd De Tweeling is aangrijpend! André vindt voornamelijk verantwoorde (!) chocoladeletters maar ook zeker niet-verantwoord snoepgoed (zo'n echte kinderzak) in zijn schoenen. En aanvullingen voor een treinenbaan. Moet nog uitkijken dat ik straks nog genoeg heb voor 5 december zelf... al vind ik het véél te leuk om kleine cadeautjes te kopen dus dat zal wel loslopen.

Gisteravond was ik Ans' privé-chauffeur. Daar heb ik totaal geen bezwaar tegen, Ans is gezellig én ik kom nog eens in andere theaters! Zo belandden we gisteren in Middelburg bij Omnia. Ik begin bijna te geloven dat ik van gothic music houd. Al was dit meer paganfolk - zoals ze het zelf noemen. Een zeer gevarieerd publiek en als zelfs 70-ers het mooi vinden?! In april ga ik weer kijken en luisteren. Als je van pure muziek houdt en enig ritme niet schuwt: ga kijken en genieten! Er zijn ook mooie rustige nummers...

Geen opmerkingen: