Hoe kun je erachter komen hoe jouw klant over jou denkt? Organiseer een klantarena! Dat dachten ze nou ook bij Interpolis en dus ging ik vanavond op uitnodiging naar Tilburg om zitting te nemen in de klantarena. Wat een geweldig initiatief. De uitwerking was verrassend. Er zitten 10 klanten aan een ovale tafel en in een grote kring om hen heen zitten 50 medewerkers. In de eerste ronde vertellen de klanten hun laatste ervaring met de afdeling schade-afhandeling. Zowel positieve als negatieve verhalen. Maar ze werden wel allemaal met een dosis humor verteld, ook al zat er een bijzonder tragisch verhaal aan vast. In de tweede ronde mochten de medewerkers vragen aan ons stellen en wij ook aan hen. Wat dan opvalt is dat bepaalde medewerkers hun mond durven opendoen en anderen er echt een beetje schaapachtig bij kijken. Maar ja, stel jezelf eens in hun plaats! Wij hebben de schroom al overwonnen door in te gaan op de uitnodiging, zij moeten gewoon komen opdagen. In de derde ronde proberen we in groepjes nader tot elkaar te komen. Wat zouden de medewerkers extra moeten doen om een 9,5 te scoren in de klantwaardering? Een enorm leuke avond die over en weer nogal wat begrip opleverde. We werden ontvangen met een heerlijk diner (jammer dat je niet gewoon daar kunt gaan eten!) en namen afscheid met een mooie geurende bos bloemen.
Zou trouwens ook een perfect idee zijn voor de bieb!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten