25 januari - São Paulo gesticht (1554)

Tot 1870 was São Paulo een onbeduidend stadje, nu is het uitgegroeid tot een miljoenenstad. Op meer dan 1500 vierkante kilometer (6,85x Amsterdam) wonen waarschijnlijk zo'n 20 miljoen mensen (ruim 26x Amsterdam). Een precieze telling is nooit uitgevoerd. Er staan wel enige wolkenkrabbers...

Rustig de zondag beginnen. Wat administratie (waarom kan dat niet tot op het werk beperkt blijven?) en wat opruimen. En dan naar Vlaardingen. Krek is ook komen opdagen en dus wordt het een leuke sessie! Daarna gaan we met z'n allen gezellig eten. Een heerlijke gegrilde makreel (met graten volgens K, maar ik had toch echt niet anders verwacht). Op de terugweg heb ik een zeer trage rijder voor me. Bang voor iedere tegenligger. We mogen 80 (normaal rijd ik daar zo'n 95-100) en mijn voorganger weet het tempo op 55-60 te leggen... inhalen niet verantwoord. Dan hoop ik dus bij iedere afslag dat hij eraf gaat. Pech natuurlijk, hij blijft zelfs tot de 2e rotonde van Halsteren voor me. Waar we 50 mogen rijdt hij 40... Waarom blijven die mensen niet gewoon thuis?

Geen opmerkingen: