2 januari - Eerste foto van de maan in 1839


Louis Daguerre neemt de eerste foto van de maan. Hij staat bekend als één van de uitvinders van de fotografie. Voor de eerste foto's werd een zilveren plaat gebruikt. Omdat er geen negatief was konden er niet meer foto's afgedrukt worden. Een daguerreotypie, zoals de foto werd genoemd, is uniek. Daguerre is één van de 72 Fransen van wie de naam op de Eiffeltoren gegrift staat.

Om 8 uur stond ik dan voor de deur van Appie. Nou ja, ik bleek niet echt te hoeven krabben, dus stond ik er al om 10 voor 8. Gezellig gekletst met enkele medewerkers die eigenlijk graag naar binnen wilden maar ook voor een dichte deur stonden. En toen kreeg ik te horen dat de soesjes afgekeurd waren. Daar stond ik dan, zonder 650 soesjes. Dus heb ik de rekken met chocolaatjes leeggemaakt, pindarotsjes, flikken enzovoorts. Dan gauw terug om alles nog te verdelen over de bakken zodat de klanten in alle vestigingen ervan kunnen snoepen. Een drukke werkdag wacht. De snackbar is gesloten vandaag... tjoeps, dan moeten we toch wel voor ander eten zorgen. In de grote paellapan gaat kip, zalm, groenten en saffraanrijst. Normaal gesproken zou er ook een zeevruchtencocktail doorgegaan zijn maar we houden wel rekening met de allergieën.

Geen opmerkingen: